darth_bane_trilogia_fekvo.jpg

XJ-6-os légisikló (Legendák)

Hotrod-NEGVV.jpg
XJ-6 airspeeder
Gyártási adatok
Gyártó:
  • Simon Greyshade magángépészei
  • Narglatch LégiTech előregyártott szerelvény
Modell: XJ-6-os légisikló
Osztály: Légisikló
Technikai adatok
Hosszúság: 6,23 méter
Szélesség: 2,66 méter
Magasság / mélység: 1,4 méter
Végsebesség: 720 km/h
Hajtómű: 30-megawattos iker sugárhajtású hajtómű
Fegyverzet: Nincs
Kronológiai és politikai adatok
Korszak: A Birodalom felemelkedésének kora
Besorolás:
  • Simon Greyshade
  • Anakin Skywalker (ellopta)

Legendák

Ez a sikló az egyik legértékesebb vagyonom.
-Simon Greyshade 

Az XJ-6-os légisikló egy külön rendelésre készült légisikló volt, Simon Greyshade szenátor elitista és teljesítmény-alapú ízléseire igazítva. Egy a Narglatch LégiTech által előre legyártott készletet felhasználva, a szenátor magángépészei tervezték és építették meg az egyedi légisiklót. Az XJ-6-os egzotikus anyagokból készült és fejlett rendszereket építettek bele, köztük egy tehetetlenségi kompenzátort - amit tipikusan csak űrjáró járműveknél használtak. A jármű orrában elhelyezkedő két kiemelkedő, túlméretezett sugárhajtású hajtómű hatalmas energiát adott az XJ-6-osnak, és egy elektrogravitációs giró lendkeréknek köszönhetően a jármű hirtelen kanyarokat tudott bevenni a velejáró húzóerő nélkül. A felpiszkált sikló egy szokatlan sárga fényezésben is tündöklött. Greyshade a siklót luxusjárműnek és versenyjárműnek is egyaránt használta a Coruscant légisikló-versenyein.

 

A légisikló akkor kapott figyelmet YE 22-ben, amikor történetesen ellopták a Szenátusi Lakosztály Komplexumon kívül. Anakin Skywalker Jedi-padawan tulajdonította el a siklót, hogy megmentse az ő mesterét, Obi-Wan Kenobit, ahogy utóbbi aláesett a Coruscant égi pályasávjain. Mikor Kenobi megmenekült, a két Jedi irányt váltott az XJ-6-os légisiklóval, és végigüldözték Zam Wesell fejvadászt a városon a Padmé Amidala szenátor elleni sikertelen merényleti kísérletét követően. A hajsza vége után a coruscanti hatóságok az XJ-6-ost a Vos Gesal utcán találták meg, több mint száz kilométerrel az eredeti parkolóhelyétől a Szenátusi Kerületben. Reymet Autemet vádolták meg először a lopással, aki egy Szenátusi Testőr fia volt és Greyshade-nek dolgozott, de a légisikló rejtélyes módon visszakerült a Republica 500-hoz, mielőtt vádat emelhettek volna ellene. A hatóságok sosem tudták feltárni az igazi lopást Greyshade legnagyobb megvetésére, aki megesküdött arra, hogy megtalálja a felelős személyeket. 

Leírás


A sportos légisikló

A műszerészeimnek évekbe telt a tökéletesítése.
-Simon Greyshade 

Simon Greyshade szenátor megbízta a gépészeit, hogy építsenek egy versenyzésre továbbfejlesztett légisiklót egy előre legyártott készlet felhasználásával, amit a Narglatch LégiTech készített. A megépülő nyitott utasterű XJ-6-os légisikló teljesen egyedi volt a többi járműhez mérten, Greyshade műszerészeinek évekbe telt a megtervezése és megépítése, valamint számos ismertetőjegyet tartalmazott, amik arra voltak hivatottak, hogy kimutassák a szenátor száguldáshoz és luxushoz való szenvedélyét. A légisiklót egy pilóta irányította, és a tervezés lehetővé tette egy anyósülés behelyezését a pilóta ülése mellé. Ez szolgálta a szenátor magánéleti követelményeit, míg másokat kísért, szenátortársaitól és benyomásos politikusoktól kezdve az aktuális női társáig. Maga a légijármű dizájnja hasonlított Greyshade B69-es Elektra légisiklójához, a struktúra és az elülső részre szerelt hajtóművek elhelyezése volt hasonszőrű.

 

FF029Egzotikus fémötvözet, sűrített anyagú kompozit és számos egyéb fém alkotta a jármű fővázát, ami 6,23 méter hosszú, 2,66 méter széles és 1,4 méter magas volt. Az elülső lökhárítót kifejezetten arra tervezték, hogy egyenletesen szétosszák az erőket a járművön, hogy megelőzzék a káros szerkezetrezgéseket. A szerkezeti kompozíciója miatt az XJ-6-os viszonylagosan könnyű volt - 1,600 kilogramm -, amitől gyorsan mozgott és megbízhatóan fenntartotta a lendületet, amit a masszív hajtóművek generáltak.

 

Elektrogravitációs giró lendkerék volt található az XJ-6-os légisikló hátsó részénél, ami lehetővé tette, hogy a jármű lenyűgöző manővereket tudjon megtenni az éles kanyaroknál, ez a tulajdonság nem volt jellemző osztályának járműveire. Ezek a lendkerekek arra is felhatalmazták az XJ-6-os légisiklót, hogy aerodinamikai húzóhatás nélkül repüljön. A sikló külsején lévő két féklap segítette a fékezést és a fordulást. Egy tehetetlenségi kompenzátor, ami általában csak az űrben közlekedő hajókon volt található, arra volt hasznos, hogy a pilótát és az utast megóvja a durva irányváltások hatásaitól. Annak dacára, hogy ezt a berendezést, amit űrhajóknál használnak, beépítették az XJ-6-osba, nem volt képes közlekedni a mélyűrben. A tehetetlenségi kompenzátoron kívül az utasokat két miniatűr vonóegységgel tartották az ülésekben.

 

A sikló külső részét a jármű elülső részén helyet kapó, túlméretezett hajtóművek domináltak, valamint a feltűnő hajlatok a hajóváz hátsó területén. Két járópalló, egy-egy a légisikló mindkét oldalára szerelve, ívelődött az elülső hajtóműblokk és a jármű középső részén lévő ülések közötti távon. A hajtóművek és a pilótafülke között egy ferde hajótest-szakasz tartalmazta a hajó kormányvezérlőit és a manőverező vezetékcsöveket, valamint ezt egy kicsi szélvédő tetőzte. A légisikló motor kipufogóit és elektrogravitációs giró lendkerék készleteit a hátsó vázrész gömbölyű formája takarta el. A hátsó hajótestbe fejtámlákat építettek a jármű utasai számára, mindkettő éppen a sikló két székének teteje felett helyezkedett el. Az XJ-6-os átfogó alsó része két szürke színű, vékony, barázdás sávban tetszelgett, amik párhuzamosan futottak a légisikló elülső és hátsó része között.

 

A légisiklót sárga színűre festették, ezzel a színnel festette be a szenátor szokás szerint a többi járművét. Greyshade és Anakin Skywalker Jedi-padawan a sikló színére azt mondta, hogy "gonzo" (értsd: frankó). Fakózöld és narancs szín hangsúlyozta ki a sárgát és el voltak szórva a jármű festéksémáján, valamint a légisikló belső része, benne a két üléssel, túlnyomórészt sötétbarna színben játszott. A jármű hátsó függőleges vezérsíkjaira versenymatricákat ragasztottak, amiken olyan versenyhelyszínek szerepeltek, amiket Greyshade látogatott meg munkaideje után.

 

A légisikló előnyei

Frankó színe van. Nem fogok nyugodni addig, amíg tönkre nem teszem annak a sleemónak az életét, aki ellopta.
-Simon Greyshade, mikor visszaszerzi a légisiklóját 

HNNv531no56Az XJ-6-os szélvédőjének elhelyezkedése arra kényszerítette a pilótát és az utast, hogy alacsonyan üljenek, és a műszerfalba be volt építve egy erős hangerősítő rendszer a szenátor szórakoztatására. Egy sornyi vezérlőberendezés lett elhelyezve a pilóta és az utas ülése közé, amik között volt egy sebességváltó és két botkormány az irányításhoz, ami a bal oldali ülés felett foglalt helyet, valamint egy nyolcsebességes, kombinált tolóerő-szabályozót raktak a pilóta és az utas ülése közé. A kommunikációs felszerelés az utas és a pilóta mögött volt berendezve, a két fejtámasz közé és a váz alá. A kommunikációs felszerelésben lévő nagyteljesítményű antennák lehetővé tették, hogy Greyshade kommunikálhasson törvényhozó társaival és más kapcsolataival, míg ő a légisiklóban tartózkodik.

 

Két, a hajtóművek szomszédságában lévő kissugárzású fényszóró világította a sikló útját, valamint egy nagyobb hatótávolságú lámpa és az elülső ütközőre szerelt ütköző szkenner kombinációja figyelmeztette a jármű útjában lévő tárgyakról. Egy elektronikus mezőrendszer lehetővé tette, hogy a közeledő elemek, mint például a repülő rovarok és törmelékek, visszaverődjenek, nehogy a járműbe csapódjanak. Azonban fennállt a lehetősége annak, hogy a tárgyak átjussanak ezen a mezőn. A mezőt áttörő elemek a védtelen hajtóműveket veszélyeztették. Ráadásul az XJ-6-os légisikló kialakítása lehetővé tette, hogy a két energiacsatoló villa kibocsátásán sértetlenül átjusson, bár az utasok nem igazán voltak védve. A jármű hátsó részén volt néhány piros féklámpa, amik különböző helyeken voltak elhelyezve a formás hátsó borításon. Ezek a lámpák a jármű sebességcsökkenése nyomán világítottak, jelezve a többi vezetőnek, hogy az XJ-6-os lelassít.

 

Az XJ-6-os hiányt szenvedett bármiféle támadóképességből, például sugárágyúkból, arra kényszerítve a sofőrt, hogy a jármű gyorsaságára és agilitására számítson a durvább helyzetekben. Hogy megelőzzék a sikló ellopását, mozgásérzékelőket építettek bele. Ha azok kikapcsoltak, egy vészjelző indul be, értesítve Greyshade-et és a bámészkodókat az illegális tevékenységről. Azonban ez a biztonsági rendszer sebezhető volt egy technológiailag ügyes tolvaj számára. Egy nyomkövetőt építettek bele a siklóba, ha a jármű elveszne. Mivel a nyomkövető hiperpontos volt, a coruscanti hatóságok cirka harminc perc alatt megtalálhatták az eltűnése után.

 

Hajtóművek

Nehezen találtam olyan siklót, aminek nyitott az utastere és jó a gyorsulása.
-Anakin Skywalker, Greyshade XJ-6-os légisiklójának ellopásáról 

6 Engine IcsA kirívó színsémáján kívül a sárga hot-rod légisikló a rendelésre készült, két sugárhajtómű miatt volt felismerhető, ami a jármű elülső részén helyezkedett el. Ez a két motor, ami deutérium üzemanyaggal működött és harminc megawattnyi energia produkálására is képes volt, eredetileg az 50 hatalmas, hetesfokú csoportszállító lebegőkamionokban működtek az Aargaun. Ezek Greyshade birtokába kerültek és utasította a gépészeit, hogy építsék bele az XJ-6-os légisiklóba és módosítsák a már erős hajtóműveket, hogy továbbhasznosítsák a teljesítőképességeit. A hajtóművek irdatlan súlya egy erős repulzoros hajtóművet igényelt. Az eredeti burkolatot eltávolították a könnyebb változtatások, javítások és trükközések elvégzése érdekében. Egy hidegindító generátorral az XJ-6-os majdnem azonnal startolhatott az osztálya hajóinál lévő standard bemelegítő folyamat lejátszása nélkül. A túlméretezett motorok segítségével a 720 kilométer per órás sebességet is elérhették hetven G-s gyorsulással, valamint a hajón való elhelyezkedésükből kiindulva funkcionalitásban és adottságban két légifogat-hajtóműhez hasonlóan működött. Ez az elhelyezkedés a hajó szélességét is minimalizálta, jó teret biztosítva a szoros manőverekhez. A hajtóművek drágák, feltűnőek voltak és tükrözték Greyshade ízléseit a költséges és túlméretezett eszközök tekintetében. Megjelenésben a hajtóművek megegyeztek a szenátor másik siklójával, egy rendelésre készített B69-es Elektrával.

 

Az ikerhajtóművek úgy működtek, hogy levegőt szívtak az elülső turbinákba, ami a tömörítő-kamrákba került. A levegőre túlnyomás volt hatással a védtelen sugárhajtóművek miatt, majd őrjítő sebességgel átkerültek a gyújtáson és keskeny csatornákon keresztül, amik a jármű oldalfalain és futóművein helyezkedtek el. A levegő a hátsó manőverezők felé folytatta útját, miután áthaladt egy sornyi utánégető centrifugán. Egy belső redőnyrendszer egy fékező mechanizmusként működött, hogy megállítsa, lelassítsa és precízen mozgassa a járművet, együttdolgozva a légisikló farában lévő lendkerekekkel. A hulladék, mint például egy zászló, potenciális veszélyelemet jelentett a hajtóműveknek azzal, hogy szüneteltetik az energia-kibocsátást, mivel a sugárhajtómű szerkezete erősen védtelen volt. 

Történelem


A száguldó szenátor

 

XJ6speederSimon Greyshade a Coruscanton élt YE 23-tól, miután a Galaktikus Szenátus Vorzyd-szektorában átvette meggyilkolt unokatestvére szerepét. Hobbija a légisikló volt és rajongott a versenyekért, a szenátor arra használta ki pozícióbeli hatalmát és gazdagságát, hogy megépíttessen egy luxus magánhajót a coruscanti használatra. A Narglatch LégiTech által gyártott szerkezet modifikálásával Greyshade magángépészei hónapokat töltöttek a végleges jármű, az XJ-6-os légsikló tökéletesítésére, Greyshade szigorú előírásaira. Ráadásul a színezését, ami egyedi volt Greyshade járműveinél, évekig tartott kifejleszteni. A sikló különleges anyagok és összetevők sorát foglalta magába, a két túlméretezett hajtómű szolgáltatta az irdatlan energiát az XJ-6-osnak, és egy lendkerék rendszer volt a felelős a gyors kanyarokért, valamint az éles emelkedésért és ereszkedésért, amire a jármű profilja hivatott volt. A mérnökök egy tehetetlenségi kompenzátort is beépítettek, hogy a pilótát és az utast is megvédjék a jármű heves manővereitől és vakító sebességétől. A megépítés után a siklót Greyshade szokásos sárga színére festették - ami az összes járművét jellemezte.

 

Greyshade a versenyzésre módosított járművet munkaidő utáni versenyeken használta törvényhozó kollégáival a Coruscant utcáin. Bátorságát a versenymatricáival mutatta ki, amiket a jármű hátsó részére ragasztott. Állandóan az XJ-6-os légisklót használta, ez meg is győzte szenátortársát, az alderaani Bail Prestor Organát, hogy személyes használatra megvegye és átszerkessze a Narglatch LégiTech XJ-2-es légisiklóját. Greyshade gyakran parkolta le az XJ-6-os a Szenátusi Lakosztály Komplexum siklódokkjában, ahol egy kijelölt parkolóhellyel rendelkezett.

 

Coruscanti hajsza

 Anakin! Ezerszer mondtam már neked, hogy kerüld el az energiakapcsokat!
-Obi-Wan Kenobi, Anakin Skywalkernek, mikor utóbbi átviszi az XJ-6-ost két kisülő energiakapocs között 

Attack Of The Clones 1Röviddel a Klónok Háborújának kitörése előtt YE 22-ben, Simon Greyshade légisiklója hasznos tényezővé vált a menekülő fejvadász, Zam Wesell üldözésében, akinek sikertelen gyilkossági kísérlete Padmé Amidala szenátor ellen nyomozást indokolt. Miután felfedezett egy ASN-121-es orvgyilkos droidot Amidala lakásablakán kívül a Szenátusi Lakosztály Komplexumban, Obi-Wan Kenobi Jedi-lovag úgy próbálta üldözni a támadót, hogy ráugrott, mikor az elindult a helyszínről. Ahelyett, hogy követte volna mesterét az ablakon kívül a Coruscant légi sávjain, Anakin Skywalker padawan próbált szerezni egy légisiklót egy siklódokkból, ami néhány emelettel volt Amidala lakása alatt. Kiértékelve a lehetséges opciókat, Skywalker választása Greyshade XJ-6-os légisklójára esett, mivel ez volt az egyetlen nyitható tetejű sikló mindközül. A technikai tudás és az Erő egyvelegét kihasználva, Skywalker hatástalanította a Greyshade mechanikusai által beépített biztonsági ellenintézkedéseket és elindult Kenobi után, aki még mindig a menekülő orvgyilkos droidon csimpaszkodott.

 

Megsértve a Jedi-szabályokat a légisikló vezetésével, Skywalker felpörgette a hajó motorjait, hogy utolérje mesterét, aki a Galaktikaváros légi sávjain keresztül zuhant lefelé, mivel Wesell kilőtte fölüle az ASN-121-es droidot, hogy megpróbálja lerázni a Jedi nyomozót. Skywalker az XJ-6-os légisikló elképesztő sebességére és manőverező-képességére hagyatkozott, mikor majdnem függőleges merülésbe vezette a siklót a szabadeső Kenobi elkapásának érdekében. Mikor Kenobi biztonságban landolt a sikló anyósülésébe, Skywalker Wesell Koro-2-es légisiklója üldözésére vette az irányt. A hajsza egyre intenzívebbé vált, ahogy a két száguldozó hajó átsuhant a Coruscant nyüzsgő forgalmán és épület-labirintusán, mindketten alig kerülték el a szembejövő járműveket. Az üldözés közben Skywalker egy zászlónak ütközött, ami az egyik hajtóműre ragadt, de Kenobi eltávolította azt, hogy elkerüljék a siklóra nézve ártalmas hatásokat.

 

6 HotrodSkywalker pilótatudása és a jármű integritása egyaránt próbára lett téve, mikor Wesell a Gyártelepre csalogatta a Jediket, a Coruscant hatalmas ipari területére, nem messze a Szenátusi Kerülettől. Wesell ki akarta használni az XJ-6-os légisikló nyitott utasterének védtelensége adta lehetőséget, ezért nagy, mérgező füstöket és lángokat kibocsátó gyárkémények között haladt el, miközben a Jedik folyamatosan a sarkában voltak. Ahogy két energiakapocs villa, amiket Wesell sugártüze szabotált, elektromosságot kezdett kibocsátani, Skywalker pedig áthaladt közöttük. Az XJ-6-os sértetlen maradt, igazolva a vele való mestermunkát és az adottságot, de a benne ülő Jedik nem voltak ilyen szerencsések és olyan elektronikus sokkot kaptak, amik az Erő segítsége nélkül szívrohamot idézhettek volna elő. A Gyártelep szűk átjárói és tömérdek környezeti veszélyei próbára tették Skywalkert, és elég ideig vesztette el a manőverezési irányítást a légisikló felett, hogy rengeteg tárgyat súroljon és végül elakadjon. Skywalker újra tudta indítani a siklót - ezúttal kissé füstölgött, és lángok csaptak ki a műszerfalból - és ismét üldözőbe vette a bérgyilkost.

 

Mikor kiértek a Gyártelepről, Skywalker kiszállt a siklóból, és úgy szállt szembe az orvgyilkossal, hogy szabadon esett alá az égisávokon át, hogy közvetlenül Wesell légisiklóján landoljon. Míg Skywalker és Wesell az orvgyilkos járművének irányításáért dulakodott, Kenobi vette át az XJ-6-os légisiklót és nyomon követte a Koro-2-est. Kenobi olyan közel követte Wesellt, hogy elkaphassa Skywalker elvesztett fénykardját, ami Skywalker kezének szorításából esett ki a harc közben. Végül a padawan és az orvgyilkos közötti összecsapás kényszerleszállásba fulladt. Kenobi körberepülte a zuhanás területét, mielőtt leparkolta az XJ-6-ost a Vos Gesal utcai Kívülálló Klubnál. Mikor a Jedi páros ismét találkozott, követték az orvgyilkost a Kívülállóba, és az XJ-6-ost az utcán parkolva hagyták. Mikor a Jedik rátaláltak Wesellre a klub vendégei között, megközelítették a nőt. Mielőtt még azonban Wesellt visszavihették és kikérdezhették volna, a munkaadója, a mandalori Jango Fett fejvadász végzett vele. 

Utóhatás

Sosem bíztam meg igazán a gyerekben. Mindig óvta és irigykedett a siklómra.
-Simon Greyshade szenátor, Reymet Autemről, utóbbi letartóztatása után 

A coruscanti tisztviselők nem sokkal később találtak rá a járműre, több mint 100 kilométerre az eredeti pozíciójától a Szenátusi Kerülettől. Reymet Autem, egy szenátusi biztonsági őr fia volt Greyshade alkalmazottja, és kezdetben őt vádolták meg a sikló ellopásával. Azonban, mielőtt bármely vádat emelhettek volna a húszéves srác ellen, az XJ-6-os eltűnt a bűn helyszínéről. A szenátori siklógarázsban látták meg újra a Republica 500-nál, ahol Greyshade-nek volt egy luxuslakása és egy kijelölt parkolóhelye. Míg a Coruscanti Biztonsági Erő tisztje, Wets Tranoj az idő előtti visszajuttatást "apró hibának" vélte, valójában Skywalker és Kenobi juttatta vissza a siklót.

 

Greyshade sosem tudta kideríteni, hogy ki lopta el a légisiklót, ami dühítette a szenátort. Valamivel később elmesélte a történteket Anakin Skywalkernek egy vacsorán. Greyshade megesküdött, hogy megtalálja a tolvajt, nem tudván, hogy a bűnös éppen az orra előtt van. Skywalker csak annyit fűzött hozzá, hogy a siklót csakis egy képzett egyén vihette el, hogy kerülje a feltűnést. Bár egy páratlan járműnek tervezték, az XJ-6-os légisiklót később tömegével gyártották és űrhajósok számára elérhetővé módosították a Galaktikus Polgárháború alatt. 

A színfalak mögött


Stílusos repülés

George-nak tetszett az ötlet, hogy valami fiatal coruscanti tinédzser kölyök agyalta ki ezt a gépet. Szóvat speciális módosítások vannak benne; ezért nem lehet látni a rajta lévő motor védőburkolatát. Ez valakinek a szenvedélye, ez a kis hot rod.
-Doug Chiang 

6 ConceptAz XJ-6-os légisikló eredetileg a StarWars.com-on volt megjelentetve 2001 júniusában egy színfalak mögötti cikkben, ami részletezte a sikló megalkotását a Star Wars: II. rész: A klónok támadásához való felvezetés részeként. Az XJ-6-os egy cameo megjelenéssel szerepel a 2001 decemberében kiadott Star Wars: Obi-Wan videojátékban, ami a siklót egy játékbeli hirdetőtáblán ábrázolja. A sikló később a 2002-es A klónok támadása című filmben is megjelent egy üldözési jelenet során, ami elindította Obi-Wan Kenobi nyomozását Zam Wesell munkaadójának megtalálásához, és ahhoz, hogy Kenobi végül felfedezte a Köztársaság klón hadseregét a Kamino bolygón. A légisikló ismertetőjegyeit, köztük a Simon Greyshade szenátorhoz való kötődést, először röviden a 2002. áprilisi Star Wars: A klónok támadása - Képes Enciklopédia című referenciakönyv írta le. A 2003-as The New Essential Guide to Vehicles and Vessels könyv volt az első forrás, ami a légisikló rendeltetését szolgáltatta.

 

A hot rod megalkotása

Nem tartott sokáig a megtervezése. A kiválasztott vázlat 15-20 perccel az egyik művészeti találkozónk előtt készült el. Volt hat, vagy hét rajz a táblán, és tudtam, hogy George sosem nyomja rá a bélyegét erre. Bár egész biztos, hogy sosem tudod, melyikre nyom rá. Volt egy bizonyos karaktere, amit megszeretett.
-Jay Shuster vázlattervező 

Az XJ-6-os légisikló és a coruscanti üldözés, ahogy A klónok támadásában szerepel, főleg a Star Wars kreátorának, George Lucasnak a szeretetén alapul a klasszikus járművek iránt. A döntő üldözési jelenethez egy csoportnyi művészi tervezőt kértek fel egy nem szokványos stílusú hot-rod légisikló elkészítésére. Jay Shuster vázlattervező az XJ-6-os légisikló eredeti kinézetét percekkel egy találkozó előtt készítette el, hogy megállapítsák a légisikló szerkezetét. Bár a választás váratlan volt, Lucas ezt a rajzot választotta számos más lehetőség közül.

 

XJ6BTSShuster gyanította, hogy Lucas a dizájnban látta Anakin Skywalker légifogatát, ami az 1999-es Star Wars: I. rész: Baljós árnyak című filmben szerepelt, ami befolyásolta a döntését. Lucas elismerte, hogy a sikló nagyon hasonlít a Paul Le Mat karaktere, John Milner által vezetett kocsihoz Lucas 1973-as filmjében, az Amerikai Graffitiben. Lucas a sárga festés mellett percekkel az XJ-6-os vázlatának kiválasztása után döntött; a sárgát azért választotta Shuster visszaemlékezése alapján, mert utánozta a Harrison Ford karaktere, Bob Falfa által vezetett autóét az Amerikai Graffitiben.

 

Shuster és Doug Chiang tervezési igazgató volt a felelős sok végleges tervezési jellemzőért az XJ-6-os kapcsán, továbbá a sikló konvertibilis természetéért; a védtelen, felpiszkált hajtóművekért; és még a kirívó sárga színsémáért, mert a járművet kiemelkedőnek szánták a coruscanti égbolt éjszakájában. Az alap dizájn kiválasztásával John Goodson vázlat-modellkészítő egy mérethű modellt készített, hogy tovább bővítsék a sikló részleteit. A produkciós modell-csapat Peter Wyborn vezetésével építette meg az XJ-6-os és a Koro-2-est a forgatásra. Az XJ-6-ost utána egy nagyon rugalmas állványrendszerre helyezték, és a speciális effektek vezetője, Dave Young megoldotta, hogy a repülő jármű hosszdőlését és kanyardőlését imitálják. Ewan McGregor és Hayden Christensen színészek, akik Obi-Wan Kenobi és Anakin Skywalker karakterét játszották, úgy forgattak, hogy közvetlen kölcsönhatásban voltak az eredeti nagyságú modellel. A páros órákig hajtott végre manővereket, miközben a kamerák forogtak. A realisztikus modellen kívül az Industrial Light & Magic megalkotta a sikló alaposan részletes, számítógépes verzióját a filmhez. Bőven a forgatás után Ben Burtt és Matthew Wood hangmérnökök kifejlesztették az XJ-6-os jellegzetes zaját, amit a végeleges filmben használtak fel. 

Megjelenések


  • Star Wars: Obi-Wan (Első megjelenés) (Reklámtáblán látható)
  • Star Wars: II. rész: A klónok támadása (regény)
  • Star Wars: Episode II Attack of the Clones (ifjúsági regény)
  • Star Wars: II. rész: A klónok támadása
  • Star Wars: Episode II Attack of the Clones PhotoComic
  • Star Wars: II. rész: A klónok támadása (képeskönyv)
  • Star Wars: Attack of the Clones Mighty Chronicles
  • Star Wars: II. rész: A klónok támadása 1 (képregény)
  • Jedi-növendék vagyok
  • Star Wars Galaxies: An Empire Divided
  • Senate Speeder Thief Arrested — HoloNet News Vol. 531 56 (tartalom mára elavult; háttérlink az Archive.org-on)

Nem-kánon megjelenések 

  • LEGO Star Wars: The Complete Saga 

Források 

  • Designs of Ep II: Hot Rod Speeder a StarWars.com-on (tartalom mára elavult; háttérlink az Archive.org-on) (Először említve)
  • Star Wars: Attack of the Clones: The Illustrated Companion
  • Star Wars: A klónok támadása - Képes Enciklopédia
  • Star Wars: Attack of the Clones Incredible Cross-Sections
  • The Art of Star Wars Episode II: Attack of the Clones
  • Star Wars Trading Card Game – Attack of the Clones (Kártya: Anakin Skywalker (B)) (Csak képen)
  • Star Wars Trading Card Game – Attack of the Clones (Kártya: Luxury Airspeeder)
  • Star Wars: Attack of the Clones: Ship Schematics Punch Out Book
  • The Official Star Wars Fact File 29 (SPE1–2, Anakin's Airspeeder)
  • Mythmaking: Behind the Scenes of Attack of the Clones
  • Rods & Rifles a Wizards.com-on (háttérlinkek az Archive.org-on)
  • LEGO Star Wars Episode II: Attack of the Clones (Szett: 7133 Bounty Hunter Pursuit)
  • Hasbro Inverted Star Wars Saga (Csomag: Anakin Skywalker's Speeder)
  • Coruscant and the Core Worlds
  • Inside the Worlds of Star Wars: Attack of the Clones
  • The New Essential Guide to Vehicles and Vessels (Először azonosítva, mint XJ-6-os légisikló)
  • Star Wars: Complete Locations
  • Star Wars Chronicles: The Prequels
  • Star Wars: The Complete Visual Dictionary
  • Star Wars: Complete Cross-Sections
  • The Complete Star Wars Encyclopedia
  • Star Wars Galaxies Trading Card Game – The Shadow Syndicate (Kártya: XJ-6 Airspeeder)
  • Anakin Skywalker's airspeeder a Databank-on (tartalom mára elavult; háttérlink az Archive.org-on)
  • Zam Wesell's airspeeder a Databank-on (tartalom mára elavult; háttérlink az Archive.org-on)
  • Bail Organa's airspeeder a Databank-on (tartalom mára elavult; háttérlink az Archive.org-on)
  • Star Wars: The Ultimate Visual Guide: Updated and Expanded
  • "Viva Space Vegas! The History of the Marvelous Wheel, Part 2," The Official Star Wars Blog (link)
  • The Official Star Wars Fact File Part 64 (SPE3–4, XJ-6 Airspeeder)

A Szerző: owokaleyo1992


Az értékeléshez be kell jelentkezned.
0/5 : Nincs értékelve

Navigáció

Hirdetés

Hagyatek Banner Allo 1200x6000