swmediabanner.jpg

Gamorr (Legendák)

Gamorr_NEGAS.jpg
Gamorr
Asztrográfiai adatok
Régió: Peremvidék
Szektor: Galov-szektor
Rendszer: Opoku-rendszer
Napok: 1: Opoku
Holdak: 2
Rács koordináták: T-14
Kereskedelmi útvonalak: Triellus Kereskedelmi Út
Forgási idő: 28 standard óra
Orbitális idő: 380 helyi nap
Fizikai adatok
Osztály: Szárazföldi
Átmérő: 15.520 km
Légkör: I-es típusú (belélegezhető)
Klíma: Mérsékelt
Elsődleges domborzat:
  • Erdők
  • Hegységek
  • Dzsungel
  • Tundra
  • Alföld
  • Lápok
Helyi látnivalók:
  • Jugsmuk Állomás
  • Nudshutch
  • Jugsmuk
  • Carnus Gurgull
  • Legendák Földje
  • Carnus Gurgull romjai
  • Sith Akadémia
  • Őrtorony versenypálya
Társadalmi adatok
Helyi fajok: Őshonos fajok:
  • Gamorrik

Betelepült fajok:
  • Hepmaga MiOrd faja
Elsődleges nyelv:
  • Gamorri nyelv
  • Alapnyelv
Kormány: Feudális klánok
Főbb városok: Citadella

Legendák

Nem menj a Gamorra!
-Egy a legtöbb galaktikus útikalauzban megtalálható figyelmeztetés

A Gamorr egy agrárbolygó volt, ami a Peremvidék Opoku-rendszerében volt található. A disznószerű értelmes lények, a gamorriak hazája volt. A különböző területei a fagyos tundrától az őserdőkig váltakoztak, és a külvilágiak eléggé kellemesnek találták. Mindazonáltal a gamorri turizmust erősen hanyatlott volt, a rivális gamorri klánok között folyamatosan dúló erőszakos, véres háborúskodás veszélyes életstílusa miatt. Kivételes gombákat is lehetett találni a Gamorron, az őshonos hűsnedvű fákon. 

Leírás


A Gamorra meglátogatására vonatkozó programrészem mindössze egyetlen sorból áll: NE MENJ A GAMORRÁRA!
- C-3PO.

GamorrrA Gamorr a harmadik bolygó volt az Opoku csillagtól számítva az Opoku-rendszerben, ami maga a galaxis Peremvidékének Galov-szektorában foglalt helyet. A Szeletként ismeretes régióban volt fellelhető és a Triellus Kereskedelmi Útvonalon helyezkedett el, amely hiperútvonal az Aramihoz és a Lyranhoz kötötte.

 

A Gamorr egy szárazföldi világ volt, aminek átmérője 15.520 kilométert számlált és két hold keringett körülötte. Egy gamorri nap 28 standard óráig tartott és egy év 380 helyi napot ölelt fel. Belélegezhető atmoszféra, mérsékelt hidroszféra, mérsékelt klíma és standard gravitáció jellemezte. A felszabaduló víz a Gamorr légkörében kissé nagymértékű volt, és ennek hatására kemény időjárás és őserdő volt jelen egyaránt a világon. A Gamorron jeges tundra honolt az északi és egyenlítői szárazföldi tengereknél, valamint múlékony erdők, hegyek, dzsungelek, gombaerdők, fagyos síkságok és mocsarak is előfordultak. Wugguh egy gamorri kontinens volt.

 

A Gamorr szárazföldjének nagy százalék erdők és dzsungelek fedték, gyakran benőttek hegyes területeket, valamint sokszínű, változatos flórákkal és faunákkal büszkélkedhetett. A gamorri erdők tipikusan sűrűk és nedvesek voltak, keményfájú fákkal, amik menedéket nyújtottak a fungiknak, amik a sötét erdőtalajon éltek. A snoruukok, a mozgó gombák, amik együtt kúsztak keresztül az erdőtalajon, a Gamorron voltak őshonosak, és az algark indák veszélyes gombát termeltek, amik az őserdőkben voltak találhatóak.

 

Nem volt ismeretes, hogy egy méternél nagyobb állatok lakták volna az erdőket, de kisebb állatok, mint a madarak, rágcsálók és főemlősök a fentebb szinteken voltak fellelhetők. A morrtok és a dwoobok a Gamorron lévő állatok között voltak, valamint a quizzerek, amik a Gamorr erdőiben laktak. Az őrbestiák egy másik faj volt, ami a Gamorról származott. Nagyobb állatok is élhettek valamikor a Gamorron, mielőtt még a gamorriak addig vadásztak rájuk, míg ki nem haltak.

 

A Gamorra klán alapú és feudális kormányrendszer volt jellemző. Egy iparilag fejletlen mezőgazdasági világ lévén nagyban önálló volt és őslakosai keveset kereskedtek külvilágiakkal. Ezek ellenére zsoldosokat és rabszolgákat exportált, valamint élelmiszert, technológiát és közelharci fegyvereket hoztak be. A Gamorr által kitermelt zsoldosok a galaxis legerőszakosabbjaihoz tartoztak. A gamorriak nem tudták megakadályozni a huttok eljövetelét a Gamorra, valamint hogy azok az őslakosokat rabszolgaságba taszítsák. A gamorri zsoldosok fegyverekből, járművekből és felszerelésekből kiselejtezett fémek mocsarakban és szemétkupacokban halmozódtak fel Gamorr-szerte. 

Történelem


A Birodalom hogyan foglalta el a Gamorrt egy sugárágyú elsütése nélkül? Fordítva landoltak, és a gamorriak azt hitték, hogy visszavonulnak!
- Jacen Solo.

Gamorr AtlasA Gamorr történelmét háborúskodás és erőszak karakterizálta, olyan sok konfliktussal, hogy majdnem egyetlen történész - a gamorriakat kivéve - sem tudta hitelesen felfogni őket. A legelső Gamorron leszállt kereskedőhajó vitát robbantott ki öt gamorri klán között, akik a hajó megközelítésének jogáért harcoltak. Két napos harc után a győztes gamorriak megsemmisítették a hajót. Ezt az incidenst hat hasonló esemény követte, miután a kereskedők egy rendkívül felfegyverzett hajót küldtek olyan parancsokkal, hogy fogjanak el néhány gamorrit a kereskedelmi közeledés helyett. A Gamorrt körbevevő űrrégiót a YE 5.000 és a YE 4.000 között korban fedezték fel.

 

A Gamorrt sokszor látogatták meg külvilágiak a Nagy Sith Háború idején, és a Gamorra érő első emberek a helyi populáció nagy részét rabszolgaságba taszították. A Nagy Sith Háború alatt a Gamorrt Sith megszállás alatt lévőnek számított. A Galaktikus Köztársaság később elüldözte a Sith erőket a Gamorról, és a világ primitív elszigeteltségi állapotba került vissza, ami egészen a Jedi Polgárháborúig tartott. A mandaloriak elkerülték a Gamorrt, de Darth Revan Sith Birodalma magába szívta, és a Sötét Háborúk idején a bolygó közel tucatnyi különböző Sith hadúr birtoka alá került különböző időpontokban.

 

Az Új Sith Háborúk során egy Sith akadémia nyílt a Gamorron, ami a Hutt Űrön és a Sith-ek által uralt űrön belülre esett. Míg a Galaktikus Köztársaság semmibe vette a Gamorrt a Klónok Háborújában az őslakosai primitív természete miatt, a Független Rendszerek Konföderációja különös figyelmet szentelt a világnak, gamorriak ezreit szállítva el a világról és zsoldosként alkalmazva őket. Bár néhány kis űrcsata folyt a környező csillagrendszerekben, a Gamorr felszínét sosem érte harc a konfliktus alatt.

 

A Gamorr a Hutt Űrön belülre esett a Klónok Háborújában, de YE 14-re a régió határai megváltoztak, mire a Gamorr kikerült a Hutt Űrből. A Galaktikus Birodalom próbálkozásai a Gamorr civilizálására kudarccal végződött, és a birodalmi képviselők néhány megerősített kereskedőhelyen maradtak.

 

A Yuuzhan Vong Háborúban a Hutt Űrt megtámadták a betolakodók. Rengeteg hutt menekült a Rodiára, a Tatuinra és a Gamorra.

 

A Gamorr nagyban változatlan maradt a galaktikus hatalmak felemelkedése és bukása alatt Darth Krayt Birodalmának idejére, ami csak kicsit avatkozott bele a Gamorr ügyeibe, mert nehéz volt meggyőzni a nemeseket és a bürokratákat a bolygóra való költözésre. YE 137-re a Gamorr a Hutt gyarmatok nevű űrrégión belül helyezkedett el.

Lakosok


Gamorrean And SnoruukA Gamorr 500 milliós populációja kizárólag gamorriakból állt, a világ őshonos sertésszerű fajából, és a gamorriak által hadviselt szüntelen klánháborúk tették híressé a világukat. A legtöbben azért költöztek el, mert a klánjuk eladták rabszolgának, mások testőri, zsoldosi és hivatásos katonai munkákat találtak másutt a galaxisban, és néhány emigráló csupán szokatlanul intelligens volt. A gamorri és az Alapnyelvet beszélték a Gabolygón. A Gamorr egyetlen egy kolóniát birtokolt, a közeli Pzob világát.

Helyek


Gamorr SWJ10A Gamorron legalább egy űrkikötő - egy leszállópálya – volt, és nem rendelkezett fővárossal. A legerősebb és legrangosabb klánok irányítottak hozzávetőlegesen egy tucatnyi hatalmas erődöt a bolygón, amik településekre emlékeztettek. A külvilágiak néha ilyen létesítményeknél bonyolítottak le üzleteket. A Jugsmuk Állomás, ami egy leszállópályából és egy halomnyi előregyártott házból állt a Jugsmuk Klánház mellett, egy jelentős kikötőváros volt a Gamorron.

 

YE 1.002 körül a Sötét Testvériség egy Sith-akadémiát működtetett a világon, ami Sith harcosok és fosztogatók kiképzésére szakosodott. A Gamorron fogatversenyt is űztek; az eseményeket a huttok biztosították. Az egyik fogatverseny esemény az ősi gamorri Carnuss Gorguul erődjének romjaiban foglalt helyet. A Galaktikus Birodalom alatt itt történt egy HGISZ (Helyi Gazdálkodási és Iparosítási Szolgálat) katasztrófa. Azonban a bolygó sosem társult egyetlen kormányhoz sem, és politikailag független maradt a Galaktikus Birodalom bukása után. 

A színfalak mögött


A Star Wars: Rebellion című PC-játékban a Gamorrt tévesen a Dufilvan-szektorban helyezik el (az igazi Dufilvian-szektor elírt változatában), ami tulajdonképpen a Középső Gyűrűben volt található. 

Megjelenések


  • Star Wars: Knights of the Old Republic (Csak indirekt megemlítés)
  • Star Wars: The Old Republic (Csak említve)
  • Darth Bane: A pusztítás útja (Csak említve)
  • Darth Bane: A kettő szabálya (Csak említve)
  • Star Wars: Racer Revenge
  • A Wretched Hive a Wizards.com-on (eredeti cikk link, háttérlinkek az Archive.org-on) (Csak említve)
  • Az éden pokla (Csak említve)
  • Adventures in Hyperspace: Shinbone Showdown
  • Star Wars: Empire at War (Kivágva a játékból)
  • Star Wars: Rebellion
  • "Elusive" — No Disintegrations (Csak említve)
  • X-szárnyúak: Wedge játszmája (Csak említve)
  • A Jedik gyermekei
  • "Murder in Slushtime" — Star Wars Adventure Journal 14
  • The New Jedi Order: Agents of Chaos I: Hero's Trial (Csak említve)
  • The New Jedi Order: Balance Point (Csak említve)
  • The New Jedi Order: Destiny's Way (Csak említve)
  • Legacy of the Force: Invincible (Csak említve)
  • Star Wars: Legacy 42: Divided Loyalties (Csak említve) 

Források


  • The Star Wars Sourcebook (Először említve)
  • Imperial Sourcebook
  • Galaxy Guide 6: Tramp Freighters
  • Star Wars: A szerepjáték (Második kiadás)
  • Galaxy Guide 6: Tramps Freighters, Second Edition
  • Star Wars Sourcebook, Second Edition
  • Imperial Sourcebook, Second Edition
  • Creatures of the Galaxy
  • Platt’s Starport Guide
  • "The Essential Guide to Star Wars Aliens" — Star Wars Galaxy Magazine 3
  • The Essential Guide to Characters
  • Heroes & Rogues
  • "A Free-Trader's Guide to the Planets" — Star Wars Adventure Journal 10
  • Star Wars: The Roleplaying Game, Second Edition, Revised and Expanded
  • "Corellian Smuggler" - Shadis 27
  • Wretched Hives of Scum & Villainy
  • Cynabar's Fantastic Technology: Droids
  • "Don't Leave Home Without It" — Star Wars Galaxy Collector 1
  • "Who Is That Alien? Ithorians & Gamorreans" — Star Wars Kids 8
  • Star Wars: Rebellion: Prima's Official Strategy Guide
  • Star Wars Encyclopedia
  • The Essential Guide to Planets and Moons
  • "Secrets of Mos Eisley" — Star Wars Gamer 7
  • The Official Star Wars Fact File 2 (GAM1-GAM4, Gamorreans)
  • The New Jedi Order Sourcebook
  • "Turn n' Burn" — Star Wars Gamer 10
  • Ultimate Alien Anthology
  • Ultimate Adversaries
  • Star Wars: The Official Figurine Collection 20
  • The New Essential Guide to Alien Species
  • Star Wars Roleplaying Game Saga Edition Core Rulebook
  • Jedi vs. Sith: The Essential Guide to the Force
  • Star Wars: The Official Starships & Vehicles Collection 6
  • Knights of the Old Republic Campaign Guide
  • The Clone Wars Campaign Guide
  • Legacy Era Campaign Guide
  • The Complete Star Wars Encyclopedia
  • Rebellion Era Campaign Guide
  • The Essential Atlas
  • Galaxy at War
  • Star Wars: Edge of the Empire Core Rulebook
  • Enter the Unknown
  • Dangerous Covenants
  • Lords of Nal Hutta

A Szerző: owokaleyo1992


0/5 : Nincs értékelve

Navigáció