Kritika: Vérvörös Birodalom

crimson_empire.png

Általában A Jedi visszatér után történt fontosabb galaxisbeli eseményeket a klasszikus Luke-Leia-Han trió vagy legalább egy ismert szereplő szemszögéből mutatják be a Star Wars-könyvek és -képregények (az X-Szárnyúakban is ott van Wedge). Az új, ismeretlen figurák hagyományosan inkább mellékes, kevésbé fontos történeteket kapnak, vagy a már jól ismert eseményeket élik meg ők is, mintegy „alulnézetből”. Éppen azért különleges a Vérvörös Birodalom képregénytrilógia, mert ezt olvasva egy eredeti, ehhez a sztorihoz kitalált szereplő nézőpontjából ismerhetjük meg a Birodalom maradéka és az Új Köztársaság közötti konfliktus alakulását.

A történetet emellett az is egyedivé teszi, hogy bár egy idealista birodalmi figura a főszereplője, mégsem egy „megtérésről” szól. A központi karakter, Kir Kanos a Császári Gárda egykori tagja, aki kezdettől fogva hangsúlyozza, hogy ő az aktuális konfliktusban egyik oldalon sem áll, mivel a megmaradt birodalmi vezetést árulóknak tartja, a köztársaságiakkal viszont nem tud azonosulni. Azaz egy különös kívülálló, aki egy zsoldossal vagy fejvadásszal szemben nem azért nem választ oldalt a háborúban, mert csak a pénz érdekli, hanem épp ellenkezőleg, egy morális megfontolásból.

Crimson Empire
A Vérvörös Birodalom-trilógia egészen a kemény kiképzésétől kezdve bemutatja Kir Kanos életét, így megértjük hogyan formálódott a jelleme és mi motiválja. Illetve az ő történetén keresztül megismerhetjük ezt a titokzatos rendet, amelynek képviselői a filmekben csak háttérszerepet kaptak, és nem derült ki róluk semmi. A képregény érdekessége, hogy nem valamiféle Sötét Erő-kultuszként, inkább kegyetlen, de nemes harcosok közösségeként ábrázolja a gárdistákat. Persze ettől függetlenül a Palpatine-hoz való hűséget is beléjük nevelték. Kir Kanos esetében ezt a feltétlen lojalitást semmi sem tudja megingatni, ez pedig amellett, hogy valahol becsülendő, mégis egy tragikus hőssé teszi.

Ami magát a történetet illeti, a középpontban a Palpatine halálát követő, Birodalmon belüli hatalmi harcok állnak a középpontban. A trilógia mindegyik részében más személyek próbálják átvenni az irányítást, betöltve a Császár helyét, Kir Kanos pedig különböző okokból ugyan, de mindegyik esetben szembekerül az új vezetéssel. Ennek ellenére három egészen eltérő sztoriról van szó, amelyek különböző alternatívákat mutatnak fel egy Palpatine nélküli Birodalommal kapcsolatban, amely kerülhetne a Császárhoz hasonló zsarnok, egy nagyon szűk elit vagy egy fanatikus katonai junta irányítása alá. Az külön érdekessége, hogy beleszőttek egy alvilági szálat is a történetbe.

Crimson Empire2
Vannak bizonyos részek, amelyeknél egy kicsit részletesebb kifejtésnek jobban örültem volna, de összességében egy érdekesen felépített, fordulatos sorozatról van szó. Azt pedig külön ki kell emelni, hogy bár egyetlen nagy, három részen átívelő sztoriról van szó, a trilógia egyes darabjainak is megvan a maga kerek története. A Szukits nagyszerű gyűjteményes kötetében ráadásul szerepelnek a Vérvörös Birodalom-sorozatot kiegészítő, Kir Kanosról szóló rövid történetek, amelyek érdekes adalékként tovább színezik az elbeszélést.

A sorozatnak elég sajátos a képi világa, amit kicsit szokni kell eleinte. De mivel a sztori úgy indít, hogy egyből a dolgok közepébe vág, és emiatt leginkább az foglalkoztatja az embert, hogy megértse, ki is ez a titokzatos figura, és miért indított egyszemélyes hadjáratot a birodalmi vezetés ellen, így hamar meg lehet barátkozni a képek stílusával akkor is, ha esetleg nem az ember ízlése szerint valóak a rajzok. A Vérvörös Birodalom esetében ugyanis a hangsúly inkább a cselekményen van. Persze mivel egy császári gárdista a főhős, van azért egy-két remek párbajjelenet, de elsősorban nem a képeivel akarja lenyűgözni az olvasóját, hanem a sztorival. Az pedig könnyen be tud szippantani.

Vérvörös Birodalom című képregény megrendelhető itt a Szukits könyvkiadótól.

A Szerzőről

SonOfMurglak

SonOfMurglak

"But I can be mouthy, because you know, what are they gonna do, fire me?"
A Szerző cikkei