Így öltött formát az Exegol a tervezőasztalon
-
Kategória
-
Írta
-
2,401
-
-
17dec., 2020
A Skywalker-saga záródarabjában megismerhettünk egy a sötét oldaltól átitatott Sith őshazát, az Exegol bolygót, ahol Palpatine meggyengült klónja lábadozott, a Végső Rend flottája indulásra várakozott, és ahonnan a galaxis egyik legnagyobb cselszövője szövögette terveit. Az ILM művészeti részlege a napokban fedett fel rengeteg koncepciós rajzot a barátságtalan planéta megalkotásának folyamatáról, ami a Star Wars: The Rise of Skywalker – A Desing Case Study címet fedi. Olyan látványtervek szerepelnek a közleményben, mint az itthon kiadott Az ébredő Erő világa forráskönyvben. A nem mellesleg gyönyörű művészi munkák mellé magyarázatok lábjegyzetében megismerhetünk pár érdekességet is.
A fordított piramisszerű építmény, ahová Kylo a film elején érkezik, tulajdonképpen a Jedi Templom utánzata, csakhogy a fejjel lefelé helyzete éppen a Sith az Erő ellenkező, a sötét oldalában való kiteljesedését hivatott szemléltetni. A művészeti részleg munkatársai az ősi építmény megalkotásához az egyiptomi, sumér és nabateus kultúrát vették alapul. Vésetek, rovátkoló díszítések és tisztelgő szövegek ékesítik ezeket a falakat, nem mellesleg a faragások közt a Legendák ősi Sith-nagyurainak kőalakjait lehet felfedezni: Revant, Malakot, Nihilust és Malgust.
A monolit alatt egy hatalmas tér terült el, óriási szobrokkal, amíg a szem ellát. A csapat a terrakotta sereget vette ihletforrásként ehhez, amit Kínában találtak. J.J. Abrams rendező impozáns, tikkasztó környezetet akart megtapasztaltatni az erre járó személyekkel. A katakombák mélyén foglalt helyet az alkímista labor, ahol az újjászületett Palpatine császár évtizedeken át gyógyulgatott, követői és mindenféle gépi készülék körében. A környezet kiépítéséhez az illetékesek birodalmi kori ikonográfiát néztek, hogy alakot öntsenek a tárgyaknak.
Majd a művészeti részlegnek meg kellett alkotnia az ismerős Sith ruházatban lévő Palpatine kinézetét, aki egykori fénypontjának árnyéka csupán. A monolit mélyén egy masszív amfiteátrum helyezkedik el, amit Sith követők ezrei ülnek körbe. A középpontban a Császár trónja foglal helyet, amit eredetileg Ralph McQuarrie vetett papírra. Ez a sötét, kedvetlen, villámokkal megvilágított környezet a villódzó hatással azt akarta elérni, hogy a közönségnek ne legyen sejtése a körülötte lévőkről. A csapat reneszánsz stílust is kölcsön vett.
A filmben is megjelenő rádióantenna, amire a Sith flotta támaszkodott, a jelsugárzáson kívül támadás esetén össze is tudott csukódni. A technológia kidolgozásához több ötlet is felvetődött, a kibontakozó mozgástól kezdve a föld alól kibújó tulajdonságokig. Az Első Rend dizájnját alapul véve az antennák TIE-elfogóvadászok szárnyait idézik.
Az Ellenállás segítségére siető polgárok flottája elkészítése több száz hajót követelt. A művészeti részleg korábbi filmekből, játékokból, képregényekből és vidámparkos eszközökből alkotta meg ezeket, de persze szerepelnek új változatok is. A csata lefolytatásához a művészek olyan történelmi eseményeket idéztek meg, mint Pearl Harbor és Midway. Második világháborús felvételeket analizáltak, hogy képernyőre vigyék a légicsatát. Az Exegol először tiszta égboltú, napnyugtás volt itt, de ezt kevésbé találták megfélemlítőnek. Ez végül a csata utóhatásakor mutatkozott meg a film végén.