Hatással lehet a lothali templomban tett felfedezés a kánonra?

lothal_01.jpeg.jpg

Az internet egyik fele kiakadt tőle és újabb alapot adott az új kánon szidásának, a másik fele érdeklődéssel fogadta a Star Wars Lázadók animációs sorozat 11. és 12. részében a Star Wars kánon világába bevezetett új elemet. Akik nem ítélték el a témát, rögtön érdeklődni kezdtek az irányba, hogy ez milyen új távlatokat nyit meg az univerzummal kapcsolatban, ha azt jól használják a készítők. Filoni szerint viszont ez egyszeri dolog és reméli, hogy többet nem használják fel.

A Cinemablend-nek adott interjúban az animációs sorozat rendezője kijelentette, hogy nem akarja, hogy a franchise folyamatosan használja ezt a misztikus elemet, mivel a koncepció gyakran sok következménnyel jár és fájdalmas fejfájást okoz a rajongóknak. Ezért történt az, hogy a templom elpusztult, hogy a hatalmat senkit se tudja felhasználni. Még a jövőbeli filmkészítők se. A folytatásban Dave Filoni szavai olvashatóak:

Nem, remélem nem. Úgy értem, hogy ez az adott történet szempontjából fontos és nagyon óvatosnak kell lennünk, ha másképp akarnánk felhasználni. Ezért is romboltuk le a Templomot az epizódban. Ez elsősorban olyan hely, ahol az emberek csak szemlélik a jövőt és a múltat. Ez a hely nem a beavatkozásról szól, és Ahsoka például, igaz hogy ki lett rántva abból a pillanatból, de nem sokkal később vissza is került ugyanoda. Szóval ő elég okos ahhoz, hogy tudja, nem mehet vissza Ezrával, így itt nincs is ez a nagy időutazás-dolog. Tudja, hogy továbbra is a saját világának és idővonalának a része kell hogy legyen.


Figyelembevéve, hogy milyen trükkös és közhelyes lehet az időutazás, könnyű megérteni, hogy Filoni miért nem akarja, hogy ez a dolog a Star Wars része legyen. Valószínűleg ebben sok rajongó egyetért vele, mivel az univerzum, ami alapjaiban egy történetmesélés, nem igényel olyan manőverezést, mint az időutazás. Az egyes karakterek kiírása a történetből szinte sosem lehet végleges, hisz korábbi időpontokban mindig írható egy egy olyan történet, amiben a korábban megölt szereplő helyet kap, így időutazással kibackelni ezt felesleges.

Másrészről viszont figyelembe kell venni a hasonlóan nagy univerzumokat, mint a Marvel, DC és a Star Trek, ahol a történet kibővítése és a karakterek végtelen kihasználásának érdekében használják az időutazást, a különböző idősíkokat és multiverzumokat. Egy olyan univerzum esetében pedig, mint a Star Wars, az időutazásnak nem is kell tudományos fantasztikus alap, elég csak a Star Wars Lázadókban látható módon a misztikumnak és az Erőnek betudni a dolgot. Ilyesformán az időutazást olyan keretek között is használni tudják, hogy azzal ne borítsák fel a korábbi történeteket. Kérdés, hogy a témában a Lucasfilm vezetői és a további filmek és tartalmak készítői mennyire értenek egyet Filonival, vagy most, hogy a sorozat rendezője kinyitotta a palackot, az utána jövők felelőtlenül használják-e fel ezt az elemet.

Ti mit gondoltok?

Lothalitemplom 01

A Szerzőről

Kira

Kira

"A lelki béke hazugság, csak a szenvedély létezik."
A Szerző cikkei

24 Hozzászólás

  • SonOfMurglak
    2018 márc 06 : 20:21
    Beküldte: SonOfMurglak

    Én már régóta eljátszadoztam a gondolattal, hogy jó lenne az időutazás témáját behozni az SW univerzumba.
    De ugye mivel ez a dolgok természetes rendjével szembe megy, teljesen logikus, hogy a Sitheket érdekelné, és a Jedik nem akarnának ezzel foglalkozni...
    A megvalósítás pedig kifejezetten jó, mert itt nem géppel mennek vissza, hanem az Erőben van ez a különleges "gyűjtőpont". Tehát nem lehet bárhol, bármikor megtenni. És hát el is pusztult a templom - ez egy elegáns megoldás.
    Viszont maga a történelem átírásának lehetősége azért jó, hogy megvan az SW világában, mert így végre már van alapja annak, hogy a Legendákat párhuzamos univerzumként lehessen kezelni. Erről beszéltünk már többen, hogy ez egy jó elmélet, de eddig azért nem volt alátámasztva az SW-n belül. De onnantól, hogy tudjuk, adott esetben megváltoztatható a mólt vagy a jövő... logikussá is válik, hogy két idővonal van 08

    1 0
  • Kira
    2018 márc 06 : 20:27
    Beküldte: Kira

    Viszont akkor kell majd egy pont, ahol ez életbe lép. Egy adott pillanat amikor valaki valamit megváltoztatott, ami ekkora hatással volt a történésekre.
    Itt már csak a felelősség kérdése vitatott. Ugyanis használhatják úgyis, hogy behoznak egy történetet amiben valaki visszamegy, megváltoztat valamit, aztán egy későbbi történetben pedig már semmisként kezelik a közte lévő időt. Pl, ha elakarnák törölni az előzmény trilógia kínosabb eseményeit, egy tollvonás az egész és még csak meg se kell változtatniuk az utána jövő dolgokat, ahol nem igazán esik utalás ezekre a dolgokra. Eltörlik az előzményt, attól még Palpatine ugyanúgy hatalomra jut csak másképp, az Utóhatásban Jar Jar más rossz cselekedet miatt szenved, stb...

    1 1
  • SonOfMurglak
    2018 márc 06 : 22:15
    Beküldte: SonOfMurglak

    Szerintem erre nincs szükség, hogy konkrétan azt megcsinálják, megmutassák vagy megírják. Egyszerűen így megállja a "párhuzamos idővonalak" rajongói elmélet a helyét - vagyis van alapja. Így értettem. (Egyébként szerintem nem is érdekes a változtatás konkrétan. Mivel ez kicsit olyan pillangó-hatás szerű. Ha visszamész X ezer évet, belerúgsz egy kőbe, már az is változtat az idővonalon. Így képzelem el. Valaki visszamegy, egy apróságot voltáztat, aminek beláthatatlan következményei lesznek.)

    0 0
  • Kira
    2018 márc 06 : 22:52
    Beküldte: Kira

    Azért lehet célszerű kijelölni egy pontot és történetbe foglalni, mert akkor nem csak elméletben lesz, hanem hivatalossá teszik a legendák valódiságát és annak a hivatalos (mármint univerzumbeli) megváltoztatását. Így nem csak egy ráfogható magyarázat lenne.

    0 0
  • SonOfMurglak
    2018 márc 06 : 23:47
    Beküldte: SonOfMurglak

    Persze, nem lenne rossz. De azért legalább már van alapja az elméletnek. Eddig is így gondolták sokan, de most már ok is van rá.

    0 0
  • KaleeshDemiGod
    2018 márc 06 : 21:06
    Beküldte: KaleeshDemiGod

    Korábban is volt mát időutazás a STAR WARS-ban, elég csak az "Áramlatok" c. könyvre és a "Vektor" c. képregénysorozatra gondolni (bár itt nem szó szoros értelmében vett időutazásról volt szó).

    1 0
  • Kira
    2018 márc 06 : 21:21
    Beküldte: Kira

    A hír esetében koncentráljuk arra hogy kánon. Ezt írtuk a hírbe is hogy a kánont hogy érinti. A legendák jelen pillanatban irreleváns.

    2 0
  • KaleeshDemiGod
    2018 márc 06 : 21:29
    Beküldte: KaleeshDemiGod

    "Én már régóta eljátszadoztam a gondolattal, hogy jó lenne az időutazás témáját behozni az SW univerzumba."////Én erre írtam, hogy régebben már volt. Bár túl sok hangsúlyt akkoriban nem kapott, meg nem csaptak körülötte ekkora felhajtást.////Ha pedig ennyire fél Filoni attól, hogy az időutazás előbb-utóbb a STAR WARS szerves részéve válik, erre csak annyit tudok mondani: nem kellett volna behozni. Mert, ha egy templomban volt erre mód, mi a garancia arra, hogy nem lesz még egy templom, ahol ezt ugyanúgy meg lehet majd csinálni?

    2 0
  • Kira
    2018 márc 06 : 21:33
    Beküldte: Kira

    Igen csak ugye az Áramlatokban az időutazás nem egy direkt dolog volt mint felhasználható elem.
    Itt a kánonban most teljesen másképp hozták ezt be.

    2 0
  • SonOfMurglak
    2018 márc 06 : 22:25
    Beküldte: SonOfMurglak

    Igen, azért ez egészen más. Erre a fajta időutazásra gondoltam, amikor lehetőséged van oda utazni vissza vagy előre, ahová akarsz, nem arra hogy lényegében egy baleset következtében másik időbe kerül valaki. az a szó szoros értelmében nem időutazás, mert abban az esetben nem direkt módon az volt a célja, hogy más korban kössön ki.

    0 0
  • KaleeshDemiGod
    2018 márc 07 : 21:33
    Beküldte: KaleeshDemiGod

    Értem. Ilyen direkt időutazás tényleg nem volt korábban..

    0 0
  • RacerX
    2018 márc 06 : 21:36
    Beküldte: RacerX

    Az időutazást eléggé SW idegen dolognak tartom. Így viszont, hogy egy nexusban történt az egész, ráadásul az Erő által, még egy plusz misztikumot csempészett az egészbe. De annak is örülök hogy lerombolták a templomot. Remélem többé nem használják. Ez szerintem pont egy "először és utoljára" dolog kellett hogy legyen.

    2 0
  • KaleeshDemiGod
    2018 márc 06 : 21:47
    Beküldte: KaleeshDemiGod

    És mi/ki a garantálja azt, hogy előbb-utóbb nem jön majd egy történet, amiben kijelentik, hogy ez egy ősi, tiltott Jedi/Sith technika, egy fajta tudás, aminek az idők folyamán nyoma veszett, viszont valakinek sikerült megfejtenie a titkot?

    0 0
  • Kira
    2018 márc 06 : 22:54
    Beküldte: Kira

    Ez mindenre rámondható, ami ilyen dolog. Szóval nem, semmi nem garantálja, hogy nem veszik elő újra. Nyilván előbb utóbb a dolgok ismételni fogják önmagukat.

    1 0
  • Darth Law
    2018 márc 07 : 09:25
    Beküldte: Darth Law

    Nem hiszem, hogy meglépnék a Legendák - Kánon "összeolvasztását". Legalábbis most még nem. Azzal szerintem nagyon nagy katyvaszt szabadítanának az idővonalra. Sokan, akik nem (bocsánat a kifejezését, bár magamat is oda sorolom) fanatikus rajongók, de úgy hellyel közzel követik a dolgokat, esetleg olvastak néhány könyvet (Thrawn-trilógia elég népszerű a köreikben is) azok éppen csak kezdik megérteni, hogy két külön idővonal létezik. A közvetlen környezetemben is élnek olyanok, akiknek folyton magyaráznom kell, hogy mi a helyzet. De hangsúlyozom nem leszólás miatt mondom ezt, hanem mert annyira nem érdekli őket a dolog, hogy utánaolvassanak. A boltban meglátnak egy új SW könyvet, megveszik, és nem értik, hogy ez hogy passzol a többihez. Főleg az azonos címek, mert ugye a VII. és VIII. rész címe is szerepel a legendák idővonalán, ráadásul a The last Jedi pont idén jelenhet meg magyarul. Nem biztos, hogy ezek az emberek felfigyelnek a "Legendák" címkére, vagy lehet nem is tudják, hogy ez mit jelent.
    Plusz a hivatalos kánon bevezetése a "tiszta lappal"-ra épített. Ha a korábbi történeteket visszahozzák, ez az egész értelmét veszti.

    Mondjuk majd mikor a 3. kánon kerül bevezetésre, akkor így lehetne magyarázni a dolgokat, de ez még évtizedek története 01 01

    Reagálva a részre is, nekem alapból nincs bajom azzal, hogy behoztak egy ilyen témát. Az Erő hatalmasságához akár ez is hozzátartozhat. Így Vader 4. részes kijelentése ("Egy bolygó elpusztítása eltörpül amellett, amire a mindenható Erő képes") még nagyobb súlyt kapott, hisz látjuk, hogy akár az időt is lehet módosítani általa. Palpatine valószínűleg azért akarta a templomot, mert ezáltal a halál felé kerülhetett volna. Nem jött be. 01

    1 0
  • RacerX
    2018 márc 07 : 10:30
    Beküldte: RacerX

    Meg Palpi gyakorlatilag bármire képes lett volna egy olyan nexusban. Még szerencse hogy nem tudott belépni. 01

    1 0
  • KaleeshDemiGod
    2018 márc 07 : 21:11
    Beküldte: KaleeshDemiGod

    "A boltban meglátnak egy új SW könyvet, megveszik, és nem értik, hogy ez hogy passzol a többihez."

    Hát igen. Az egyik legnagyobb mulasztás a tulaj részéről a Kánon bevezetésekor. A félreértések elkerülése, és a tisztánlátás végett nem ártott volna, ha az újabb kiadású könyvekbe a jogtulaj belerakat egy oldalt, amiben elmagyarázzák a Kánon és a Legendák közötti különbségeket az újabb olvasók/rajongók számára.
    "Ez a könyv a Legendák/Kánon kategóriába tartozik. A Legendák/Kánon közé tartoznak azon művek..."
    Még a mai napig olvasok "mi az a kánon/legendák"? kommenteket különböző youtube videók alatt.

    1 0
  • SonOfMurglak
    2018 márc 08 : 13:53
    Beküldte: SonOfMurglak

    Erre nem csak az újak miatt volna szükség...

    0 0
  • Attila2
    2018 márc 07 : 14:59
    Beküldte: Attila2

    Gondolom ez a hely az Erővonalak egyik gyűjtőpontjában feküdt.Akárcsak a Mortis.
    Csak ez lehet a magyarázat arra hogy a templomon keresztül átlehetett jutni ebbe a világba
    De mindkettő megsemmisült.A későbbi történetekben akár a többi ilyen helyet is fel lehetne kutatni.Ki tudja mi lehet a többi ilyen helyen?
    A kánont és a legendákat inkább hagyják külön mert már sokaknál így is nagy káosz van abból hogy mely történet hová tartozik.

    0 0
  • Darth DNS
    2018 márc 07 : 19:20
    Beküldte: Darth DNS

    Akkor az Erő szövete valahogy úgy hálózza be a Star Wars univerzumot, mint ahogyan a téridő szövete (sötét anyag?) a mi univerzumunkat?

    0 0
  • Attila2
    2018 márc 07 : 19:53
    Beküldte: Attila2

    Valószínűnek tartom hogy igen.
    Hisz maga Obi-Wan mondta hogy egy energiamező mely körülvesz mindent és mindenkit,összeköt mindent.Viszont olyan mintha saját akarata lenne.Legalábbis vannak rá utalások.

    0 0
  • Darth DNS
    2018 márc 08 : 11:19
    Beküldte: Darth DNS

    Az rendben van, de akkor el kéne dönteni végre, hogy az élet fakad az Erőből, vagy fordítva. Yoda például azt mondja Luke-nak a Dagobán, hogy az Erőt az élet hozza létre, és hogy attól növekszik ("Life creates it, makes it grow"). Ha minden igaz, Lucas midiklóriános próbálkozása is ezt volt hivatott magyarázni. Most viszont kaptunk egy merőben más megközelítést, miszerint az Erő átjár minden élő és élettelent, és lényegében az mozgat mindent az univerzumban, így feltehetően maga az élet is belőle származik. Szintén ez utóbbi teóriát támasztják alá az olyan történetek, mint például Anakin szeplőtelen fogantatása és a Sith-ek kísérletei (lásd Plagueis), melyek során az Erőt használták az élet manipulációjára. Azt hiszem, a két verzió közül az utóbbinak van több értelme... Az nekem legalábbis fura lenne, ha a dolog oda-vissza működne. Vagy éppen ez volna a tyúk és a tojás esetének Star Wars univerzumbeli megfelelője?

    0 0
  • SonOfMurglak
    2018 márc 08 : 14:00
    Beküldte: SonOfMurglak

    Erre volt a Cosmic Force és a Living Force megkülönböztetés. Az Erőnek két aspektusa van, az élet teremti az "Élő Erőt", és ez az Élő Erő "táplálja" a Kozmikus Erőt, ami összeköti az élőlényeket. A Kozmikus Erő az, aminek már saját "akarata" van, ami a midikloriánokon keresztül kommunikál az élőlényekkel.
    (All energy from the Living Force, from all things that have ever lived, feeds into the Cosmic Force, binding everything and communicating to us through the midi-chlorians. Because of this, I can speak to you now." - Qui-Gon)

    0 0
  • Steery
    2018 márc 08 : 12:25
    Beküldte: Steery

    Az SWU-ban különböző tudományos, technikai, politikai, biológiai, stb. fejlettségi szintű és irányultságú civilizációk élnek együtt, egy galaxisban. Bár a történetfolyam javarészt csak az emberek és a birodalom ügyeivel foglalkozik, azért vannak rá utalások, hogy a galaxisban léteztek, illetve léteznek náluk sokkal öregebb és fejlettebb népek is. Akik nyilvánvalóan használnak egy rakás olyan csúcstechnikát, amivel bővíteni lehetne az univerzumban zajló eseményeket, ahogy azt a Stargate sorozatban csinálták. Tehát simán van helye az időutazásnak is, meg mindenféle egyéb dolgoknak, amiket még ki se tudtunk találni.

    0 0

Hirdetések

300x279 szukitshu banner 001

 



Ezen a napon történt...

A mai napon semmilyen esemény nem történt.

Online

  • Vendégek: 38
  • Tagok: 1
  • Összes tag:381
  • Legújabb:ktib
  • Legtöbb online:171
    Vendégek: 170 Tagok: 1 ekkor: 2018 június 20 szerda - 21:43:11