728x79_szukitshu_banner_001.jpg

Az új Vader-képregény fontos dolgot emelt át a Legendákból a kánonba

vader-comic-25-cover.jpg

Charles Soule (Lando, Obi-Wan & Anakin, Poe Dameron) közvetlenül A Sith-ek bosszúja után játszódó Darth Vader-sorozata a 25. számmal véget ért. Az Anakin Vaderré válásának utolsó momentumát bemutató kötetben szerepel egy dolog, amit eddig még nem kanonizáltak a Legendákból. (A folytatásban spoilerek következnek!)


A Darth Vader 25. része szinte teljes egészében a címszereplő Erő-látomása, amely végigvezeti őt a múltja fontos állomásain, felidézve az előzménytrilógiát, A klónok háborúját és a Lázadókat is. Az író a starwars.com-nak adott interjúban azt mondta erről:

"Csak előrefelé tudsz haladni. Más szóval, tovább kell lépned. El kell engednek a múltat. Ez az a Jedi-lecke, amit Anakinnak nem sikerült megértenie, és most a Sötét Oldal is erre próbálja megtanítani. És végül is, úgy gondolom, hogy a Sötét diadalmaskodik ott, ahogy a Világosság kudarcot vallott."

A látomás érdekessége, hogy Vader látja édesanyját, Shmi Skywalkert terhesen, amint Palpatine mögé hajol, miközben a nő méhében mintha a Sötét Oldal mozdulna meg:

Vader Comic 25 05

Magyarázatot nem kapunk a képhez, és Soule sem tért ki ebben az interjúban. De elég egyértelmű, hogy az Erő azt mutatja Vadernek, hogy Darth Sidiousnak köze volt Anakin fogantatásához.

Lucas eredetileg úgy képzelte, hogy amikor Palpatine végre színt vall a III. részben, akkor azt is elárulja Anakinnak, hogy ő volt az "apja" - de ez végül is kimaradt a filmből. Aztán később James Luceno írta le Darth Plagueis című regényében, hogy Palpatine és mestere Sith-alkímiát használva életet akartak teremteni úgy, hogy ráerőltetik akaratukat a midikloriánokra. De a kísérlet kudarcot vallott, ráadásul a midikloriánok nem egyszerűen ellenálltak a Sith-eknek, hanem megteremtették Anakint, a Kiválasztottat, hogy szembeszálljon a Sith-ek Sötétségével, és egyensúlyt hozzon (ezzel cseng össze az is, amit Snoke mond jóval költőibb megfogalmazásban Az utolsó Jedikben: "A Sötétség terjed, és a Fény harcba száll").

Az új kánonban eddig nem volt szó Anakin származásáról, de most már ezt is átemelték a Legendákból.


FRISSÍTÉS:
Ez a hír egyes külföldi és magyar oldalakon úgy jelent meg, hogy "Végre kiderült, ki volt Anakin apja". Ami nem igaz, hiszen nincs leírva sehol a képregényben, hogy Palpatine lett volna Anakin apja/teremtője (épp ellenkezőleg, azt olvashatjuk, hogy "nem volt apa"). Ezért nem állítottuk azt a cikkünkben, hogy erről szólna a fentebb is látható jelenet. Ugyanakkor határozottan azt sugallja a kép, hogy a Sötét Oldalnak valamilyen módon köze volt Anakin fogantatásához (mivel maga az író is kimondta, hogy az Erő tanítani akarta itt Vadert, így az nyugodtan kizárható, hogy ezzel a látomással átverni vagy elbizonytalanítani akarta volna a Sith-et, és vele az olvasót). A Legendákban maga Darth Plagueis magyarázta úgy Anakin fogantatását, hogy az ő Sith-kísérleteik ellenhatásaként történt. Szigorúan véve tehát az is csak egy elmélet volt, Plagueis elmélete (azaz tulajdonképpen utólag ráfoghatták volna bármikor, hogy a Sith tévedett). Most is csak ennyit kapunk: egy erős sugalmazást, hogy a Sith-eknek valami köze volt Anakin teremtéséhez. Elég egyértelmű tehát, hogy itt a Legendákból merítenek (ezt hivatalosan nem is cáfolta senki - a képregény kapcsán megszólaló Matt Martin, a Story Group tagja is csak annyit reagált, hogy nem szabad "túlságosan szó szerint" értelmezni a képet, nem kell azt belelátni, hogy Sidious lenne Anakin apja).

A Szerzőről

SonOfMurglak

SonOfMurglak

"Yeah, I know the song. We take what we are given. We must do what we must."
A Szerző cikkei

18 Hozzászólás

  • Gen_Mac302
    2018 dec 23 : 15:15
    Beküldte: Gen_Mac302

    Nekem a Luceno-féle magyarázat jobban átjön, szerintem ez a hatás-ellenhatás az erő által jobban illik a történetbe,mint már megint az "én vagyok az apád" dolog.

    2 0
  • SonOfMurglak
    2018 dec 23 : 16:03
    Beküldte: SonOfMurglak

    persze, hogy jobb magyarázat, hogy ő "ellenhatásként" született.  de hát az, hogy Palpatine azt mondta, hogy ő Anakin apja, az nem is azt jelenti, hogy azt bármikor is a valódi magyarázatnak kellett volna tekinteni. inkább ez is csak egy újabb hazugság volt, amivel maga mellé akarta állítani Anakint.

    0 1
  • Gen_Mac302
    2018 dec 24 : 11:05
    Beküldte: Gen_Mac302

    Ja igen,bocsi.Elfelejte ttem hogy a sithek össze-vissza hazudoznak 13

    1 0
  • Revan
    2018 dec 24 : 09:58
    Beküldte: Revan

    Nem kell ebbe a képbe túl sok magyarázatot belelátni.
    Shmi már akkor is terhes, mikor Sidious mögötte van. Ez inkább arra utalhat, hogy Anakin jövőjére sötét árnyék vetül. Ez nem jelenit azt, hogy Sidious teremtette őt. És a Plagueis regényben sem teljesen erről van szó. Ott Plagueis és Sidious növekvő hatalma és kísérleteire válaszként az Erő visszavág és megfogan Anakin.

    2 0
  • SonOfMurglak
    2018 dec 24 : 11:05
    Beküldte: SonOfMurglak

    Ugyanezt írtam a cikkben is: "a kísérlet kudarcot vallott, ráadásul a midikloriánok nem egyszerűen ellenálltak a Sith-eknek, hanem megteremtették Anakint, a Kiválasztottat, hogy szembeszálljon a Sith-ek Sötétségével"

    1 0
  • KaleeshDemiGod
    2018 dec 27 : 12:40
    Beküldte: KaleeshDemiGod

    Tehát röviden...
    Az új Vader-képregény fontos dolgot emelt át a Legendákból a kánonba, de nem szabad "túlságosan szó szerint" értelmezni.

    Nem semmi.

    0 1
  • SonOfMurglak
    2018 dec 27 : 20:04
    Beküldte: SonOfMurglak

    Tehát röviden... Olyasmi miatt kötekedsz, ami elég egyértelműen benne van a cikkben...
    Sikerült kiragadnod egy fél mondatot, ami úgy elveszti a jelentését " nem szabad "túlságosan szó szerint" értelmezni a képet, nem kell azt belelátni, hogy Sidious lenne Anakin apja "...
    Szó szerinti értelmezés = Palpatine volt Vader apja -> Ez tévedés.
    A Legendákból való átvétel pedig az, hogy Palpatine-éknek köze volt Anakin teremtéséhez (nem úgy, hogy Palpatine teremtette, hanem hogy az ő kísérleteikre való reakcióként született a gyermek).
    Remélem, hogy így már világos.

    1 0
  • KaleeshDemiGod
    2018 dec 28 : 10:42
    Beküldte: KaleeshDemiGod

    Én nem kötekedtem, hanem röviden összefoglaltam a képregény oldalt, az arra írt cikket és a SG válaszreakcióját. Mert ennyi volt ennek a túlhype-olt dolognak a lényege, se több, se kevesebb.
    És ez is csak azért történt meg, mert a SG már megint hagyta, hogy valami megtörténjen, ami miatt most magyarázkodni kényszerül.

    "A Legendákból való átvétel pedig az, hogy Palpatine-éknek köze volt Anakin teremtéséhez (nem úgy, hogy Palpatine teremtette, hanem hogy az ő kísérleteikre való reakcióként született a gyermek)."

    És ezt te a három panel közül melyiken látod, hogy amiatt született meg? Mert én csak annyit látok, hogy Palpatine egyszer csak ott terem Shmi háta mögött, és Sith mágiát alkalmaz rajta és a még meg nem született Anakinon... és ennyi. Vagy esetleg van még egy oldal, amin ez esetleg szerepel? Ja, hogy nincs. Csak jó pár idézet különböző filmekből, meg egy nagy rakás "NO!"
    Igen, hiába nem mutat erre semmi, de nyugodtam elmondhatjuk, hogy átemelte azt a Legendákból.

    Sokkal valószínűbb az, amit Revan is mondott.

    0 1
  • SonOfMurglak
    2018 dec 28 : 16:59
    Beküldte: SonOfMurglak

    Aha, az nem kötekedés, hogy hogy lefitymálod a cikket... xD Szerintem máshogy értelmezzük  a kötekedés fogalmát... (Az meg számomra külön vicces, hogy pont te kéred számon másokon, hogy túl sokat látnak bele valamibe, amikor te ennél jóval meredekebb következtetéseket szoktál levonni bizonyos dolgokból...) " Palpatine egyszer csak ott terem Shmi háta mögött, és Sith mágiát alkalmaz rajta és a még meg nem született Anakinon... és ennyi." Most nem azért, de lényegében más szavakkal, de ugyanazt írtad le, amit én is... Igen, a képen "csak" ennyi van, hogy Palpatine-nak és a Sith alkímiának valami hatása volt Shmi méhére... Ezt elég nehéz nem úgy látni szerintem, hogy ugyanazt mondja, amit a Plagueis regény... Azt, hogy valami, amit a Sith-ek csináltak, az hatással volt az Erőre, és Anakin születése ennek köszönhető. Nyilván ezt képen így lehet ábrázolni. Gondolom külön magyarázat azért nincs, mert a legtöbb rajongó ennyiből is érti.És a magam részéről nagyon nem értek egyet azzal, hogy ez csak egy jelentéktelen, "túlhype-olt" dolog lenne. Szerintem éppenhogy elég fontos dolog. De ez nyilván szubjektív.

    0 0
  • Blade
    2018 dec 29 : 12:48
    Beküldte: Blade

    [Linkelt tartalom]

    Érdemes követni őket.

    0 0
  • SonOfMurglak
    2018 dec 29 : 19:12
    Beküldte: SonOfMurglak

    vicces ez a cikk... xD
    kezdjük azzal, hogy másokat vádol klikkvadászattal, miközben ennek a hírnek a címe is elég klikkvadász xD 01
    másrészt meg az olyan következtetésnek, hogy "Az amúgy is megrendült identitású és elméjű sithet még jobban elbizonytalanította az Erő sötét oldala." semmivel nincs több alapja, mint amit ő a cikkében meg akar cáfolni...
    (sőt ez az állítás ellentmond annak, amit az író nyilatkozott a sztoriról.)

    1 0
  • SonOfMurglak
    2018 dec 29 : 19:14
    Beküldte: SonOfMurglak

    Ettől függetlenül abban igaza van, hogy tényleg nincs szó arról, hogy Palpi lenne Vader apukája. De ezt az fajta szó szerinti értelmezést mi is kizártuk.

    0 0
  • Blade
    2018 dec 29 : 23:19
    Beküldte: Blade

    Én baromira bírom az oldaljukat Elemzéseiket, Stb...persze van mikor nem értük velük egyet, de azért nem hülyék gyülekezete az biztos. Földi Bencét meg külön bírom.

    0 0
  • SonOfMurglak
    2018 dec 29 : 23:39
    Beküldte: SonOfMurglak

    én itt most nem fogok más oldalról véleményt nyilvánítani. mindenki eldöntheti, hogy tetszik-e neki, amit csinálnak, vagy sem. nekem elég, ha a mi saját oldalunkkal foglalkozok csak 01 01  konkrétan erről a cikkükről beszéltem, erre reagáltam, amit belinkeltél tőlük.nekem eléggé visszatetsző, hogy miközben más oldalakat leminősít, aközben ő maga is ugyanazt csinálja, mint ők... (a különbség csak annyi, hogy mást állít).

    1 0
  • Blade
    2018 dec 30 : 10:49
    Beküldte: Blade

    No igen csak vannak oldalak amik tényleg azért hozzák le a témát,hogy csak klikkvadász legye belőle ők meg aztán meg is magyarázzák szépen az okot, hogy mi miért van vagy miért nincs.

    Szóval azért a kettő között van némi különbség tartalmilag legalábbis nálam mindenképp.

    0 0
  • SonOfMurglak
    2018 dec 30 : 13:41
    Beküldte: SonOfMurglak

    árnyalatnyi különbség az van. de nekem ugyanannyira unszimpatikus mindkettő.
    ezt a cikket meg lehetett volna írni úgy is, hogy az elején nem minősít más oldalakat, hogy klikkvadászok - már csak azért is, mert az ő cikkének a címe is eléggé az ("Kiderült, hogy Palpatine volt Anakin apja" helyett "Nem Palpatine volt Anakin apja".... érted, mire célzok...)
    a másik, amit írtam, hogy a következtetései szerintem azért nem annyira megalapozottak. ami nem túl szerencsés, ha már egyszer valaki arról ír cikket, hogy egy képregénybe mások feleslegesen látnak bele dolgokat...

    1 0
  • Blade
    2018 dec 30 : 14:01
    Beküldte: Blade

    Annyira élmény veled beszélgetni, de komolyan mindig az ellenkezőjét írod amit egy ember leír.:D De tényleg részedről én egyetértést még nem láttam kicsit olyan ez mintha a saját igazadat próbálnád ráerőltetni az emberre, de mind1 ez már másik téma.

    Akkor ahogy írtad árnyalatnyi különbség: Nekem több annál ezért is szeretem őket követni. Az meg,hogy kinek mi unszimpatikus az is nézőpont kérdése.

    0 1
  • SonOfMurglak
    2018 dec 30 : 16:19
    Beküldte: SonOfMurglak

    nem értek egyet xD 01 13
    szerintem az, hogy én leírom, hogy valakivel nem értek egyet, az még nem egyenlő azzal, hogy a saját igazamat akarom ráerőltetni valakire.
    most pl. ebben az esetben mondtam olyat, hogy ugyanazt kell gondolnod, amit nekem?? egy szóval sem!
    direkt ezzel kezdtem, hogy mindenki eldönti, tetszik-e neki az oldal...
    az meg hogy mi unszimpatikus, az meg aztán magától értetődően nézőpont kérdése 01 ezért is írtam azt, hogy "nekem ugyanannyira unszimpatikus mindkettő" - kihangsúlyoztam, hogy ez az én véleményem.

    nem emlékszem, hogy bárkinek is azt írtam volna, hogy márpedig egyet kell értenie velem... ebben az esetben sem volt szó erről. küldtél egy cikket, és leírtam, hogy mi a bajom vele (egyébként kiemelted ezt az "unszimpatikusságot" , holott szerintem fontosabb a tartalmi probléma, amit a végkövetkeztetéseive l kapcsolatban írtam). nyugodtan gondoljon mindenki a cikkről és az oldalról is azt, amit akar 08

    2 0

  • Darth Law

    Képregények

    Sőt, a múltkori szavazás alapján még a Kanan is törlésre kerülhet.
    Írta: Darth Law 1 hete
  • Kira

    Képregények

    Valamint szeretném jelezni, hogy mivel a jelenleg még fent lévő képre[tovább...]
    Írta: Kira 2 hete
  • Kira

    Képregények

    Közérdekű közlemény akkor: A képregények fordításával foglalkozó embe[tovább...]
    Írta: Kira 2 hete
  • Steery

    Fan-made (vicces, komoly, stb.)

    Nem akadtam fenn, hanem észrevettem ezeket a dolgokat.Itt egy 5 perce[tovább...]
    Írta: Steery 3 hete
  • silentblade

    Képregények

    köszi de ez meg van.de én a cassian és k2so ra és az utolsó jedik fil[tovább...]
    Írta: silentblade 3 hete

Hirdetések

300x279 szukitshu banner 001

 



Ezen a napon történt...

A mai napon semmilyen esemény nem történt.

Online

  • Vendégek: 55
  • Tagok: 0
  • Összes tag:436
  • Legújabb:Adam Papp
  • Legtöbb online:187
    Vendégek: 187 Tagok: 0 ekkor: 2019 január 01 kedd - 00:44:56